Kierownik Referatu: Maria Wymysło
Pracownicy:
Sonia Banasik
Aleksandra Sobiech
Dorota Urbańczyk
Pokój nr 10, tel. 32 332 71 67,
Do zakresu działania Referatu Planowania Przestrzennego, Gospodarki Nieruchomościami
należy w szczególności:
I. w zakresie planowania przestrzennego
- sporządzanie, uchwalanie dokumentów planistycznych gminy oraz ich zmian,
- koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem dokumentów planistycznych opracowywanych przez inne organy,
- prowadzenie i aktualizowanie rejestru dokumentów planistycznych gminy (studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego),
- analiza zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy,
- prowadzenie spraw związanych z roszczeniami w związku ze zmianą wartości nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z ustalaniem warunków zabudowy oraz lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- udzielanie informacji z dokumentów planistycznych gminy oraz prowadzenie spraw związanych z przeznaczeniem terenów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie wypisów, wyrysów, zaświadczeń w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego,
II. w zakresie ochrony zabytków:
- Gminna ewidencja zabytków.
- Gminny program opieki nad zabytkami.
- dotacje na prace konserwatorskie, restauratorskie i budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
- współdziałanie z wojewódzkim konserwatorem zabytków i otrzymywanie informacji z rejestrów zabytków.
III. w zakresie geodezji i kartografii:
1. numeracja porządkowa nieruchomości.
2. nazewnictwo placów i ulic.
IV. w zakresie gospodarowania nieruchomościami:
- tworzenie, administrowanie i gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości.
- nadzór i prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami gruntami komunalnymi i stanowiącymi własność gminy., w tym ich zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, dzierżawę, najem, użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywanie na cele szczególne,
- wystawianie faktur za dzierżawę, najem, użytkowanie wieczyste, sprzedaż nieruchomości oraz inne faktury związane z zakresem działania referatu,
- organizowanie przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy,
- oszacowanie i wycena nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z wykonaniem prawa pierwokupu,
- prowadzenie spraw w zakresie wpisów wieczystoksięgowych dla nieruchomości stanowiących własność gminy,
- prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem służebności gruntowej,
- nabywanie nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań gminy,
- komunalizacji gruntów Skarbu Państwa,
- regulacja stanów prawnych nieruchomości,
- powadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym,
- prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
- zezwolenia na czasowe zajęcia nieruchomości (z wyłączeniem działek drogowych).
- zezwolenia na zakładanie, przeprowadzanie i wykonanie na nieruchomościach urządzeń technicznych (z wyłączeniem działek drogowych),
- udostępnianie nieruchomości stanowiących własność gminy pod lokalizacje nośników reklamowych (z wyłączeniem działek drogowych),
- prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniem za grunty wydzielone pod drogi publiczne w wyniku dokonanego podziału,
- prowadzenie spraw zakresie rozgraniczania, scalania i podziałów nieruchomości,
- prowadzenie spraw w zakresie naliczania (ustalania) opłaty adiacenckiej,
- nadzór nad realizacją zadań z zakresu utrzymania obiektów stanowiących własność gminy: parków, placów zabaw, terenów zieleni.
V. pozostałe zadania realizowane przez Referat
- zakup opału z potrzeby Urzędu Gminy oraz jednostek OSP,
- zawieranie i nadzór na realizacją umów dot. sprzątania pomieszczeń oraz obsługi c.o. w budynkach OSP,
- zawieranie i nadzór nad realizacją umów związanych z utrzymaniem kortu tenisowego i innych obiektów stanowiących własność gminy,
- prowadzenie spraw związanych z komunikacja zbiorową,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia komunalnego,
- zawieranie umów na dzierżawę, najem, trwały zarząd i użytkowanie lokali mieszkalnych i użytkowych,
- aktualizowanie czynszów najmu i dzierżawy lokali,
- sprawy związane z zarządem nieruchomością wspólną,
- prowadzenie spraw dotyczących rozliczania usług dostawy wody na cele ppoż. oraz do zraszania publicznych ulic i terenów zielonych,
- prowadzenie spraw związanych z wydatkami sołectw poza funduszami sołeckimi,
- sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej, grobami wojennymi oraz pomnikami.