Pracownicy:
- Tomasz Bajon,
- Wiktoria Sekuła,
- Dorota Erfurt-Matloch,
- Ewa Jaremków,
- Arkadiusz Świrski,
- Małgorzata Piskorek,
- Anna Wzorek,
- Małgorzata Kupka.
Kontakt
Biuro podawcze: 32 235 65 21
Biuro Rady: 32 332 71 59
Archiwum Zakładowe, Informatycy, Kierownik Referatu: 32 722 79 05
Zakres działania:
z zakresu spraw organizacyjnych i obsługi sekretariatu
- prowadzenie centralnych rejestrów :
- zarządzeń Wójta,
- zarządzeń kierownika Urzędu,
- skarg i wniosków oraz petycji,
- spraw z zakresu działalności lobbingowej,
- delegacji pracowników Urzędu,
- instytucji kultury na terenie gminy,
- informacji publicznej,
- pieczęci urzędowych i pieczątek,
- obsługa sekretariatu Urzędu,
- obsługa poczty elektronicznej kierowanej na adres ug@pilchowice.pl.
- prowadzenie biblioteki Urzędu,
- prowadzenie rejestru ogłoszeń i obwieszczeń umieszczanych na tablicy ogłoszeń Urzędu,
- organizacja załatwiania skarg i wniosków,
- przygotowywanie sprawozdań z działalności Wójta i z wykonania uchwał na sesję Rady Gminy,
- przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych Gminy,
- udział w targach, ekspozycjach itp. imprezach promujących Gminę,
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą Gminy z zagranicą,
- prowadzenie spraw dot. zgromadzeń oraz imprez masowych.
z zakresu obsługi Rady Gminy
- organizowanie pracy organów Rady Gminy,
- archiwizowanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy,
- protokołowanie posiedzeń Komisji oraz Rady Gminy,
- prowadzenie centralnych rejestrów:
-
- uchwał Rady Gminy,
- interpelacji radnych,
- wniosków z posiedzeń Sesji Rady Gminy,
- wniosków Komisji Rady Gminy,
5. przygotowanie i organizacja wyborów ławników,
6. konsultowanie projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowych organizacji pozarządowych,
7. przyjmowanie, w imieniu Przewodniczącego Rady Gminy, oświadczeń majątkowych radnych,
z zakresu Biura Obsługi Interesantów
- przyjmowanie podań, wniosków i pism kierowanych do Urzędu,
- udzielanie informacji klientom o miejscu i sposobie załatwienia spraw przez merytoryczne komórki Urzędu,
- sprawdzanie właściwości miejscowej oraz kwalifikowanie kompletności dokumentacji,
- obsługa systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
- rejestracja dokumentów przychodzących i wychodzących z Urzędu – prowadzenie rejestrów i dalsze przekazywanie korespondencji,
- obsługa osób niepełnosprawnych.
z zakresu wyborów i referendów
koordynacja zadań w zakresie organizowania wyborów krajowych i samorządowych oraz referendów na terenie Gminy Pilchowice.
z zakresu spraw administracyjnych
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- planowanie i organizacja zaopatrzenia materiałowego,
- nadzór nad utrzymaniem czystości, estetyki i bezpieczeństwa w siedzibie Urzędu oraz wokół budynku Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem przeciwpożarowym budynku Urzędu,
- prowadzenie spraw dot. łączności telefonicznej stacjonarnej i komórkowej,
- zamawianie tablic urzędowych, informacyjnych, pieczęci urzędowych oraz pieczątek,
- administrowanie budynkiem Urzędu przy ul. Damrota 6 (siedziba Urzędu) oraz Wspólnej 4 (budynek archiwum zakładowego),
- utrzymanie porządku na terenie targowiska gminnego oraz parku przy ul. Damrota.
z zakresu zarządzania kryzysowego
- planowanie i prognozowanie działań w wypadku wystąpienia zagrożeń na terenie Gminy,
- zapobieganie i reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych i kryzysowych,
- przygotowanie zarządzeń, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów,
- planowanie i organizowanie systemów wczesnego ostrzegania ludności,
- organizowanie łączności alarmowej,
- współdziałanie z jednostkami OSP, PSP oraz Policją,
- planowanie zabezpieczenia gminy przed powodzią oraz analizowanie zagrożenia,
- prowadzenie magazynu przeciwpowodziowego,
- współpraca w zakresie spraw obronnych, ochrony ludności i zarządzania kryzysowego
z organami administracji rządowej i pozarządowej.
z zakresu spraw wojskowych
- prowadzenie rejestru osób objętych rejestracją oraz wykazu osób podlegających wezwaniu
do kwalifikacji wojskowej, - wzywanie do kwalifikacji wojskowej i przygotowanie sprawozdania.
z zakresu komputeryzacji i Biuletynu Informacji Publicznej
- prowadzenie strony internetowej Urzędu,
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
- administrowanie siecią komputerową i stanowiskami komputerowymi,
- ochrona systemów i sieci teleinformatycznych,
- prowadzenie spraw w zakresie informatycznego zabezpieczenia danych i podpisu elektronicznego,
- archiwizacja danych na nośnikach elektronicznych,
- obsługa transmisji sesji obrad rady gminy,
- nadzór nad urządzeniami monitorującymi stanowiącymi własność gminy.
z zakresu spraw obrony cywilnej i ochrony ludności
- opracowywanie planu obrony cywilnej,
- opracowanie i uzgadnianie planów działania w/z obrony cywilnej,
- organizowanie formacji obronnych,
- organizowanie ewakuacji ludności,
- popularyzowanie obrony cywilnej oraz przeprowadzanie w tym zakresie szkoleń,
- opracowanie i przesłanie sprawozdań.
z zakresu spraw obronnych
- prowadzenie spraw związanych z planowaniem operacyjnym przygotowania Gminy
do funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, - przygotowanie głównego stanowiska kierowania Wójta w stałej siedzibie i w zapasowym miejscu pracy,
- organizowanie stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa,
- nadzorowanie i przygotowanie publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa,
- nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych,
- planowanie i organizowanie szkoleń obronnych,
- przygotowywanie i organizowanie kontroli realizacji zadań obronnych,
- opracowywanie i przesyłanie sprawozdań, zestawień oraz informacji z zakresu spraw obronnych.