Już po raz kolejny Gmina Pilchowice otrzymała dofinansowanie na realizację Priorytetu 3 – Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Priorytet 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” jest realizowany jako program wspierania organy prowadzące szkoły oraz biblioteki pedagogiczne w latach 2016-2020, w zakresie rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa dzieci
i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych.
Cele szczegółowe programu:
- Zwiększenie atrakcyjności ofert bibliotek szkolnych i pedagogicznych przez zwiększenie udziału nowości wydawniczych w zbiorach bibliotek;
- Wzrost dostępności książek w bibliotekach szkolnych i pedagogicznych;
- Rozwój współpracy pomiędzy szkołami a bibliotekami publicznymi i bibliotekami pedagogicznymi.
Do edycji w roku szkolnym 2019/2020 przystąpił Zespół Szkolno-Przedszkolny w Pilchowicach
Całkowita wartość zadania – 15 000,00 zł
Kwota dofinansowania – 12 000,00 zł
Wkład własny – 3 000,00 zł
Natomiast w roku szkolnym 2018/2019 z dofinansowania skorzystały następujące szkoły:
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Stanicy
Całkowita wartość zadania – 5 000,00 zł
Kwota dofinansowania – 4 000,00 zł
Wkład własny – 1 000,00 zł
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wilczy
Całkowita wartość zadania – 5 000,00 zł
Kwota dofinansowania – 4 000,00 zł
Wkład własny – 1 000,00 zł
W roku szkolnym 2017/2018 z dofinansowania skorzystała następująca szkoła:
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Żernicy
Całkowita wartość zadania – 15 000,00 zł
Kwota dofinansowania – 12 000,00 zł
Wkład własny – 3 000,00 zł
Łączna wartość otrzymanego wsparcia finansowego dla szkół to:
40 000,00 zł. W tej kwocie 80% środków pochodzi z budżetu państwa, a 20 % to środki własne gminy.
Realizacja ww. projektu przyczyniła się m.in do:
- Doposażenia bibliotek szkolnych w 2233 pozycji
z nowościami księgarskimi, które znacząco wpłynęły na wzrost czytelnictwa; - Realizacji projektów, w których wykorzystano nowe pozycje książkowe;
- Poszerzenie działalności bibliotek szkolnych.
Dzięki realizacji projektu uczniowie docenili, że książki warto czytać ☺