Narodowy Spis Powszechny – spisz się przez internet

4883
rachmistrz może dzwonić
rachmistrz może dzwonić
Jak wziąć udział w spisie powszechnym
Jak wziąć udział w spisie powszechnym
Narodowy Spis Powszechny
Narodowy Spis Powszechny

rachmistrz może dzwonić
rachmistrz może dzwonić


Od 1 kwietnia infolinia spisowa – 22 279 99 99 – jest dostępna przez 7 dni w tygodniu, w godz. 8-20.

Połączenie oferuje kanał „Spisz się przez telefon” i „Pomoc i informacje o NSP 2021 oraz weryfikacja rachmistrza”.
więcej – https://spis.gov.pl/
#liczysiękażdy #NSP2021

 infolinia spisowa
Od 1 kwietnia infolinia spisowa – 22 279 99 99 – jest dostępna przez 7 dni w tygodniu, w godz. 8-20.

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021

Od 1 kwietnia rozpocznie się NSP 2021. Udział w spisie jest obowiązkowy. Każdy zobowiązany jest spisać się metodą samospisu internetowego na stronie www.spis.gov.pl   

Samospis przez internet to sposób, z którego warto skorzystać, ponieważ zapewnia on bezpieczeństwo naszych danych i danych naszych najbliższych. Pomóżmy również osobom starszym, naszym rodzicom i dziadkom oraz znajomym wypełnić ten obowiązek. Istnieje możliwość, aby osoba dorosła udzieliła odpowiedzi za pozostałych domowników zamieszkałych pod tym samym adresem.    

Ze względu na istniejącą sytuację epidemiologiczną zachęcamy Państwa do spisania się w ten oto sposób. 

LOGOWANIE DO APLIKACJI SAMOSPISU

Metody logowania

Osoby fizyczne posiadające numer Pesel:

  • Krajowy węzeł identyfikacji elektronicznej
  • [PESEL] + [nazwisko_rodowe_matki]

Cudzoziemcy bez numeru Pesel:

  • Odrębny tryb z wykorzystaniem emaila (potwierdzenie dostępu)

Gdzie znajdę adres do aplikacji do samospisu?

Na stronie: www.spis.gov.pl będzie umieszczony link do aplikacji do samospisu.

Jak mogę się zalogować do aplikacji?

Logowanie do aplikacji będzie możliwe za pomocą wyboru opcji: 

a) Logowanie za pomocą krajowego węzła identyfikacji elektronicznej

b) Z użyciem Pesel oraz nazwiska rodowego matki. Konieczne będzie też zdefiniowanie własnego hasła. W  sytuacji gdy osoba wypełnia formularz w wielu sesjach pracy,  dostęp do formularza podczas kolejnego logowania będzie wymagał podania numeru Pesel oraz hasła znanego wyłącznie temu użytkownikowi.

c)  cudzoziemcy nieposiadający numeru Pesel – konieczne jest  podanie adresu email i zdefiniowanie hasła dostępu do konta. Na adres email zostanie wysłany link aktywacyjny, którego otwarcie będzie wymagane do aktywacji konta. Osoby posiadające tego rodzaju konto mogą logować się wielokrotnie, podając email oraz hasło.

Czy mogę się zalogować za pomocą profilu zaufanego?

Tak. Użycie profilu zaufanego jest jedną z opcji logowania do aplikacji (krajowy węzeł identyfikacji elektronicznej).

Jeżeli nie mam profilu zaufanego to jak mam się spisać?

Osoby nieposiadające profilu zaufanego mogą wybrać opcję logowania z użyciem własnego nr Pesel oraz nazwiska rodowego matki. Podczas procesu logowania wymagane będzie również ustalenie hasła jako dodatkowego poziomu ochrony.

Nie pamiętam swojego numeru PESEL. Jak mogę się spisać inaczej?

Aby zalogować się do aplikacji można wybrać opcję profilu zaufanego. Jeżeli nie jest to możliwe, należy wybrać opcję z numerem Pesel, który można sprawdzić np. we własnym dowodzie osobistym. Należy jednocześnie pamiętać, że Pesel jest wymagany nie tylko w procesie logowania, ale również podczas wypełniania własnych danych osobowych w aplikacji.

Czy na pewno potrzebuję PESEL do zalogowania się do aplikacji?

Aby zalogować się do aplikacji można wybrać opcję profilu zaufanego. Należy jednocześnie pamiętać, że Pesel jest wymagany podczas wypełniania własnych danych osobowych w aplikacji.

Nie pamiętam nazwiska rodowego matki. Co mam zrobić?

Nazwisko rodowe matki można sprawdzić np. w akcie urodzenia. 

Czy mogę wybrać opcję logowania bez numeru Pesel jeżeli nie jestem cudzoziemcem?

Logowanie do aplikacji będzie możliwe za pomocą wyboru opcji: logowanie za pomocą krajowego węzła identyfikacji elektronicznej lub z użyciem Pesel oraz nazwiska rodowego matki. Logowanie bez nr Pesel przewidziane jest jedynie dla cudzoziemców nieposiadających numeru Pesel.

Jak mogę się spisać, jeśli mam słaby wzrok?

Osoby z ograniczeniami np. słabowidzące mogą zadzwonić na Infolinię, gdzie zostaną przekierowane do rachmistrza i zostaną spisane.

Mój dziadek mieszka sam, niedowidzi i niedosłyszy. Jak zostanie spisany?

W tej sytuacji należy pomóc dziadkowi w wypełnieniu obowiązku spisowego, np. za jego zgodą wypełnić formularz spisowy poprzez Internet. Innym rozwiązaniem jest umówienie dziadka w najbliższym urzędzie gminy, gdzie z pomocą pracownika Gminnego Biura Spisowego będzie mógł dokonać spisu.

Nie mam dostępu do Internetu. Jak mogę się spisać?

Osoby bez dostępu do Internetu w swoim miejscu zamieszkania mogą zadzwonić na numer Infolinii – 22 279 99 99  i poprosić o spisanie. Mogą również zostać spisane w najbliższym urzędzie gminy po wcześniejszym umówieniu, gdzie z pomocą pracownika Gminnego Biura Spisowego będą mogły dokonać spisu.

Moi dziadkowie nie posiadają żadnego numeru telefonu. Jak zostaną spisani?

W tej sytuacji należy pomóc dziadkom i umówić ich w najbliższym urzędzie gminy, gdzie z pomocą pracownika Gminnego Biura Spisowego będą mogli dokonać spisu.

Po wypełnieniu aplikacji w ramach samospisu chciałbym poprawić dane. Czy mogę to zrobić?

Dane wprowadzane w aplikacji samospisu będą zapamiętywane i udostępniane użytkownikowi przy kolejnych sesjach pracy, tj. po każdym skutecznym zalogowaniu. Wyłączenie dostępu do aplikacji nastąpi w momencie poprawnego zakończenia samospisu (potwierdzonego przyciskiem „Zakończ samospis”). Po wykonaniu tej operacji nie będzie można już korygować danych.

Jeżeli zostałem spisany przez rachmistrza czy będę miał możliwość poprawy danych?

Weryfikacja przekazanych rachmistrzowi danych nie będzie możliwa.


15 marca startuje infolinia spisowa – 22 279 99 99, dostępna od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-18.00.
Do końca marca połączenie będzie oferowało kanał „pomoc i informacje o NSP 2021”.

więcej: https://spis.gov.pl/

#liczysiękażdy #NSP2021 #liczymysiędlaPolski