Wyraź opinię na temat funkcjonowania metrolinii

693

Większa częstotliwość, regularne odstępy i obsługa niemal przez całą dobę – to główne założenia metrolinii, czyli dodatkowych połączeń autobusowych, regularnie wprowadzanych od maja tego roku przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię.

Linie te mają usprawnić podróżowanie po GZM, stanowić dobrą alternatywę dla kierowców samochodów, a także wzbogacać ofertę transportu zbiorowego do czasu utworzenia Kolei Metropolitalnej.

Przygotowaliśmy specjalne ankiety, aby dowiedzieć się od Was – mieszkańców na co dzień podróżujących po Metropolii – jak możemy dodatkowo usprawnić funkcjonowanie metrolinii, jak i całego systemu komunikacji w GZM.

ANKIETA DO WYPEŁNIENIA. KLIKNIJ TU

Dlaczego robimy ankietę

Chcemy jak najlepiej dopasować funkcjonowanie metrolinii do potrzeb i oczekiwań mieszkańców, a także doskonalić całą ofertę komunikacyjną w regionie.

Uruchomienie pierwszych metrolinii było poprzedzone długimi konsultacjami z samorządami GZM, przy założeniu, że cały system będzie się wpisywał w mechanizm „samodoskonalenia”.

Do kogo kierujemy badanie

Nasze badanie kierujemy nie tylko do osób, które korzystają z komunikacji zbiorowej w GZM, ale również do tych, którzy na co dzień wybierają np. samochody.

Chcemy poznać powody korzystania i niekorzystania z transportu zbiorowego, w tym metrolinii, a także szukać rozwiązań na zachęcenie do korzystania z transportu zbiorowego osób z niego niekorzystających.

Celem jest polepszenie oferty metrolinii, a w dalszej perspektywie – testowanie i wprowadzenie nowych narzędzi i sposobów pracy nad zrównoważoną mobilnością w GZM.

Co zrobimy z wynikami

Dzięki uzyskanym informacjom będziemy mogli lepiej dopasować funkcjonowanie metrolinii do potrzeb i oczekiwań mieszkańców – np. zmodyfikować liczbę i wybór przystanków, trasę, czas przejazdu, koordynację przesiadkową czy inne problemy wskazane przez pasażerów.

Jak wypełnić ankietę

Badanie odbywa się w formie ankiety wypełnianej przez internet. Ponadto ankieterzy będą dostępni w Punktach Obsługi Pasażera i na infolinii ZTM.

Czas na wypełnianie ankiety

Badanie ankietowe potrwa od 13 września do 3 października 2021.